tirsdag 23. mars 2010

Facebook-"venner"

De fleste har jo pr. i dag utviklet en viss "venne"-krets på dette nettsamfunnet.

De fleste tenker vel sikkert,naturlig nok,at dess flere venner jo mere populær.MEN:med Facebook ser man vel et soleklart bevis på nettopp det motsatte.

Jeg ligger selv sånn "midt på treet" med antall venner.D.v.s som "ordinær" person skal vite.

Jeg er hverken noen kjendis eller sosial person av den grad.

Er bare en høyst "normal" (i den grad det går an) samt egentlig høyst usosial person IRL.

Allikevel har jeg en såkalt "venne"skare som vises på en "høyt aktet" nettliste.

Til tross for dette,kan jeg med hånden på hjertet si,at jeg ikke har noen flere venner enn de som sitter med en mindre "venne"liste.

Og hva skyldes dette?

Selvsagt fordi ALLE først og fremst legger til de mest tenkbare personer,som gamle klassekamerater,venner,familie++

Òg med de "gamle klassekamerater og venner",kommer selvsagt også personer som man vel ikke nødvendigvis anser som "verdens beste venner".D.v.s i mer direkte forstand:-personer man EGENTLIG IKKE går overens med!

Og dette kan da også komme fram i mer direkte grad på nettopp Facebook,samtidig som at man vel også mest kan spille på en mer overfladisk og falsk linje på dette nettsamfunnet.

Jeg personlig,hvis jeg skal "summa summarium",så vil jeg si at falskere venner,skal du vel egentlig lete lenge etter,enn nettopp på et sted som Facebook.

6 kommentarer:

  1. Selv har jeg hatt flust med "venner" der inne, men jeg følte meg IKKE vel med det i det hele tatt, jeg har jo ingen kontakt med de ellers og føler ikke for å ha det heller, så da fant jeg ut at jeg ville gjøre noe med det, og slettet rundt 150 personer jeg hadde på lista, og det føltes sååå deilig, for jeg føler meg mer fri faktisk. Er jo noen få som har bedt meg om å være venn med de igjen etter at jeg har fjernet de, og jeg har lagt de til igjen for "høflighets skyld" selv om jeg ikke liker det! Ellers bruker jeg facebooken nå til spill for det meste, så jeg har fortsatt en hel skarva med "venner" der, men det blir noe annet for meg, siden jeg spiller med dem hver dag.

    Men jeg er så enig i deg med det du sier, om overfladisk og folk du har på vennelisten som du egentlig irriterer deg grønn over..Det beste er å ha noen få og de som en virkelig setter pris på å ha i livet sitt og som en bryr seg om og kan være seg selv sammen med :)

    Flott Blogginnlegg :)

    SvarSlett
  2. Hei Heidi!:0)

    Og tuuusen takk for kjempebra tilbakemelding.-Dette liker man.*Hehe*

    Altså,hvis man skal snu det litt andre veien også,så har man jo selv opplevd å blitt "skvisa" ut av såkalte "venner" på Facebook.Ja,noe som selvsagt aldri oppleves hyggelig i den forstand.MEN:hvis man virkelig tenker etter;så er jo ikke disse personene noen "ekste" venner i den forstand da,og ingen man egentlig er avhengig av i det virkelige liv.

    Så:sett ut i fra ett,så kan man lett se selv forskjell på falske og ekte venner.INGEN PROBLEM.:0)

    SvarSlett
  3. *ekte

    (her skrives det som vanlig FOR fort.;0))

    SvarSlett
  4. Ja akkurat det har jeg også opplevd med en jeg gikk i klasse med før,ikke så artig, men men som du sier, ingen man er avhengige av irl. Noe jeg skjønner at han ikke gjorde senere.. for hva er vitsen med å ha en liste med folk en ikke har noe som helst kontakt med hverken irl eller på faceboka... Det blir bare som et slags statussymbol.. teit.

    SvarSlett
  5. DU skriver bare såå som jeg tenker!!Det er kjempebra.*LOL*

    SvarSlett
  6. Så gøy å høre, synes du og gjør det he he :)))

    SvarSlett